bildirim ikonu
Ana içeriğin başı

Güvenli Ödeme Sistemi

QNB  ile 2. el araç alım satım işlemleri artık güvenli, hızlı ve kolay!

QNB Güvenli Ödeme Sistemi ve Türkiye Noterler Birliği arasındaki iş birliği ile 2. el araç alım satım işlemlerinde nakit taşıma ve olası risklerin önüne geçerek araç tescili gerçekleştikten hemen sonra para transferinin hızlı ve güvenli bir şekilde satıcıya aktarılması sağlanıyor.

QNB Güvenli Ödeme Sistemi kullanımında banka müşterisi olmadan Güvenli Ödeme Sistemi adresinden giriş yapabilirsiniz.

2.el araç satışlarında QNB  Güvenli Ödeme Sistemi – Alıcı Taraf kullanımı için aşağıdaki videodan yararlanabilirsiniz.

2.el araç satışlarında QNB  Güvenli Ödeme Sistemi – Satıcı Taraf kullanımı için aşağıdaki videodan yararlanabilirsiniz.

Sık Sorulan Sorular

QNB  Güvenli Ödeme Sistemi nedir?

QNB  Güvenli Ödeme Sistemi, ikinci el araç alım – satım işlemlerinde nakit taşıma riskinin ortadan kaldırılması ve dolandırıcılıkların önüne geçilmesi amacıyla tasarlanan, araç satış tutarının QNB ’deki emanet hesaba alınarak, noterlikte tescil işlemi gerçekleştirildiğinde, Türkiye Noterler Birliği’nden iletilecek talimat ile, alıcı tarafından QNB 'ye gönderilen araç satış tutarının, satıcı hesabına otomatik olarak aktarılmasını sağlayan bir sistemdir.

QNB Güvenli Ödeme Sistemi ile sadece noterler tarafından tescili gerçekleştirilen ikinci el motorlu kara taşıtları alım – satım işlemleri yapılır.

Kimler kullanabilir?

QNB  Güvenli Ödeme Sistemini QNB müşterileri ve QNB  müşterisi olmayan satıcı ve alıcılar kullanabilir. Alıcı ve satıcının herhangi bir bankada açılmış aktif ve blokesi olmayan vadesiz Türk Lirası cinsinden hesabının bulunması işlemlerin gerçekleştirilebilmesi için yeterlidir. Bireysel ve Ticari satışlarda Güvenli Ödeme Sistemi kullanılabilir.

Uygulamada hangi işlem yapılır?

Sadece ikinci el motorlu taşıt alım – satım işlemi gerçekleştirilebilir. Hisseli alım – satım işleminde Güvenli Ödeme Sistemi kullanılmamaktadır.

Uygulamayı kullanabilmek için QNB  hesabımın olması gerekir mi?

Hayır. QNB Güvenli Ödeme Sistemi’ni kullanabilmek için herhangi bir bankaya ait aktif ve blokesi olmayan vadesiz Türk Lirası cinsinden hesabının bulunması yeterlidir.

Nasıl çalışır?

Satıcı tarafında işlem akışı:

  • QNB Güvenli Ödeme Sistemi’ne T.C./ Yabancı/ Mavi Kart kimlik numarası
  • İsim soyisim bilgisi ile kullanıcı kaydı yapıldıktan sonra sisteme giriş yapılır.
  • “Satış Yap” adımından Bireysel Satış ya da Tüzel Satış seçeneklerinden uygun olan seçilir.
  • Satış Bilgisi formu doldurulur.
  • Son onaydan sonra ekranda belirtilen referans numarası hem satıcıya hem de alıcıya SMS ile gönderilir.

Alıcı tarafında işlem akışı:

  • QNB  Güvenli Ödeme Sistemi’ne T.C./ Yabancı/ Mavi Kart kimlik numarası
  • İsim soyisim bilgisi ile kullanıcı kaydı yapıldıktan sonra sisteme giriş yapılır.
  • “Alıcı Doğrulama” menüsünden SMS ile iletilen Referans Numarası ve satıcının kayıt esnasında belirttiği alıcı telefonu ile sorgulama yapılır.
  • Alıcı Kaydı sayfasında ilgili alanlar doldurulup onay akışı ilerletilir.
  • Son onaydan sonra ekranda Satış Tutarı ve Güvenli Ödeme Sistemi hesap bilgileri gösterilir.

Alıcı tarafından satış tutarı, noterdeki tescil işlemleri öncesinde Güvenli Ödeme Sistemi Hesabına transfer edilmelidir.

Satış kaydı başvurum ne kadar süre geçerlidir?

Satış kaydı yapıldıktan sonra ertesi iş günü Noter mesai saatleri içerisinde işlemin gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Belirtilen süre içerisinde tescil işlemi gerçekleştirilmezse, satış kaydı sistem tarafından iptal edilecektir. Alıcı satış tutarını Güvenli Ödeme Hesabına göndermişse, tutar alıcı hesabına iade edilecektir.

Hangi hesaplarımı kullanabilirim?

QNB  Güvenli Ödeme Sistemi’ni blokesi olmayan, para transferi alabilen ve gönderebilen tüm vadesiz TL hesaplarınızla kullanabilirsiniz.

İşlemlerimin hangi adımda olduğunu nasıl takip edebilirim?

QNB Güvenli Ödeme Sistemi’ne giriş yapıldıktan sonra “Devam Eden İşlemler” menüsünden işlemin hangi aşamada olduğu takip edilebilmektedir. “Devam Eden İşlemler” – “Detay” adımında “Hareket Detay” kısmında tüm adımları gözlemleyebilirsiniz.

İşlemlerimde bilgi güncellemesi yapabilir miyim?

Alım – satım kaydı oluştuktan sonra bilgilerde değişiklik yapılamamaktadır. İlgili kaydın iptal edilip yeni başvuru yapılması gerekmektedir.

İşlem iptali nasıl yapılır?

Satıcı veya Alıcı, noterdeki tescil işleminden önce isterlerse QNB  Güvenli Ödeme Sistemi’nde oluşturulan kaydı linkten giriş yaparak noter tarafından taşıt sözleşmesine ilişkin noter makbuzu kesilmesinden ve aracın alıcı adına tescil edilmesinden önce iptal edebilir.

Eğer başvurunun yapıldığı günü takip eden iş günü mesai saati sonuna kadar noterde devir tescil işlemi gerçekleştirilmezse işlem QNB  tarafından iptal edilecektir.

Alıcı tarafından - QNB Güvenli Ödeme Sistemi için açılan hesaba satış tutarı gönderilmiş ise bu tutar aşağıdaki koşullarda alıcı hesabına iade edilecektir.

  • Alıcı tarafından bildirilen hesabın, QNB 'ye ait bir hesap olması durumunda, iptal işlemi gerçekleştirildikten sonra transfer işlemi aynı gün içerisinde eş zamanlı, gerçekleştirilir.
  • Alıcı tarafından bildirilen hesabın, başka bir bankaya ait olması durumunda, iptal işlemi TCMB EFT sisteminin açık olduğu saatlerde iletilirse transfer aynı iş gününde eş zamanlı, gerçekleştirilir.
  • Alıcı tarafından bildirilen hesabın, başka bir bankaya ait olması durumunda, iptal işlemi TCMB EFT sisteminin kapalı olduğu saatlerde iletilirse transfer ertesi iş gününde gerçekleştirilir.

Noterde tescil işlemi gerçekleşmedi, alıcı olarak gönderdiğim tutar ne zaman hesabıma iade edilecek?

Noter tarafından anlık olarak sistemimize iletilen ‘Tescil Başarısız’ bilgisi sonrası işlem iptal edilmeye müsait olur. Taraflardan birinin işlemi iptal etmesi ile iade edlir.

Taraflarca iptal işlemi gerçekleşmezse işlem bankamız tarafından otomatik iptal edilerek alıcı hesabına iade edilir.

Satıcı olarak ödemenin farklı bir kişinin hesabına yapılmasını talep edebilir miyim?

Alıcı ve satıcı işlem kaydı oluştururken yalnızca kendilerine ait hesaplara ait IBAN girişi yapabilirler.

Satış kaydı sonrası bilgilerde güncelleme yapabilir miyim?

Alınan kayıtlar üzerinde güncelleme yapılmaz. İşlem iptal edilerek, yeniden giriş yapılması gerekmektedir.

Güvenli Ödeme Hesabı nedir?

Alıcının satış işlemini onaylaması ve alıcı kaydı sonrası noterde devir işlemi gerçekleştirilmeden önce alıcının araç satış bedelini transfer ettiği QNB ’ye ait olan emanet hesaptır.

Transfer Bilgileri:

QNB Güvenli Ödeme Sistemi IBAN:

TR38 0011 1000 0000 0101 4413 57

Hesap İsmi (Alıcı Adı):

QNB  Bank A.Ş.

Açıklama:

EFT ve Fast olursa; Güvenli ödeme referansı örneği aşağıdaki gibi olacaktır.
0111-001-QN0000000001907190852
İlk dört hane katılımcı kodu.
(-) İşaretinden sonraki üç hane Güvenli Ödeme İşlem Türü
İkinci (-) işaretinden sonraki alan da TNB ‘nin ürettiği referansı ifade eder.
Havale olursa; Güvenli ödeme işlemine havale giriş ekranından satış kaydı sonrası sistem tarafından SMS ile gönderilen QN ile başlayan numara girilerek devam edilmelidir.

Alıcı olarak aracın satış tutarını Güvenli Ödeme Hesabına ne zaman göndereceğim?

Alıcı onayı ve kaydı sonrası alıcıya gelen bildirim sonrası araç satış bedelinin Güvenli Ödeme Hesabına transfer edilmesi beklenir.

Tescil işlemi için Alıcı ve Satıcı notere ne zaman gider?

Alıcının Güvenli Ödeme Hesabına araç satış bedelinin tamamını transfer ettikten sonra taraflara notere giderek tescil işlemlerini başlatabileceklerini belirten bildirim SMS ileyapılır.

Noterde işlem nasıl gerçekleşir?

Alıcı ve satıcı noterde bir araya gelir. Noterde işlemin Güvenli Ödeme Sistemi ile başlatıldığı görülür. Araç bedelinin Güvenli Ödeme Hesabında olduğu noterlikçe görülünce gerekli belgeler hazırlanır. İmzaların atılması ve noterin onayı sonrası devir işlemi başarılı bir şekilde gerçekleşir.

Yapılan işlemlerde komisyon ödeyecek miyim?

Noterliklerde yapılan taşıt satış işlemleri sırasında QNB  Güvenli Ödeme Sistemi’nin kullanılması halinde, QNB  tarafından her bir işlem karşılığında hizmet bedeli 2024 yılı için 135 TL (Yüzotuzbeş) ücret tahsil edilecektir. Bu ücret alıcı tarafından satıcıya aktarılacak olan araç satış bedelinden mahsup edilmek suretiyle, satıcıdan tahsil edilecektir. Ücretin alınması, satışa konu taşıtın alıcı adına tescil edilmesi şartına bağlıdır.

Hizmet bedelinin 81 TL’si işlem katılım payı olarak Türkiye Noterler Birliği’ne aktarılmaktadır.

Noterde araç devir işlemleri gerçekleştirildikten sonra satış tutarı satıcı hesabına ne zaman geçer?

Araç devir işlemlerinin gerçekleştiği bilgisinin Türkiye Noterler Birliği tarafından iletilmesi durumunda, daha önce alıcı tarafından Güvenli Ödeme Hesabına gönderilen ve blokede tutulan para, satıcı tarafından bildirilen hesaba aşağıdaki koşullarda transfer edilir.

  • Satıcı tarafından bildirilen hesabın, QNB 'ye ait bir hesap olması durumunda, tescil gerçekleştiği bildiriminden sonra transfer işlemi aynı gün içerisinde eş zamanlı, gerçekleştirilir.
  • Satıcı tarafından kayıt sırasında bildirilen hesabın, başka bir bankaya ait olması durumunda, devir tescilin gerçekleştiği bilgisi TCMB EFT sisteminin açık olduğu saatlerde iletilirse transfer aynı iş gününde eş zamanlı, gerçekleştirilir.
  • Satıcı tarafından bildirilen hesabın, başka bir bankaya ait olması durumunda, devir tescilin gerçekleştiği bilgisi TCMB EFT sisteminin kapalı olduğu saatlerde iletilirse transfer ertesi iş gününde gerçekleştirilir.

Güvenli Ödeme Sistemi tüm noterlerde kullanılmakta mıdır?

Evet. Türkiye geneli tüm noterliklerde Güvenli Ödeme Sistemi entegrasyonu vardır.

İşlem Referans No bilgimi nasıl öğrenebilirim?

Satıcı tarafından Qnb Güvenli Ödeme Sistemi üzerinden satış kaydı oluşturulduktan sonra işlem referans numarası oluşur. Alıcı ve satıcı tarafa işlem referans numarası SMS ile iletilir. Web sitesinde yer alan “Devam Eden İşlemler “ menüsünden İşlem Referans numaranızı öğrenebilirsiniz.

Telefon numaramı nasıl değiştirebilirim?

QNB  Güvenli Ödeme Sistemi içinde “Profil” bölümünden telefon numaranızı değiştirebilirsiniz.

Giriş yapmadan telefonunuzu değiştirmeniz gerekirse T.C./ Yabancı/ Mavi Kart kimlik numaranızla . Devam eden işleminiz yoksa ve telefonunuz değişim için uygunsa yeni telefonunuzla giriş yapabilirsiniz. Daha önce yapmış olduğunuz başarılı işlem varsa uygulama telefon değişimi öncesi ekstra bilgi isteyecektir.

Noterde tescil sonrası araç bedeli hesabıma gelmedi. Ne yapabilirim?

Tescil işlemi başarılı gerçekleşmiş ve hesabınıza transfer gerçekleşmemişse bu durum kayıt sırasında belirmiş olduğunuz hesabınız ile ilgili bir problem olduğunu gösterir. Noterin verdiği Araç Satış Sözleşmesi, işlem referans numarası ve kimliğiniz ile şubelerimize başvurarak tutarın adınıza ait olan başka bir hesaba transferi için talimat vermeniz gerekmektedir.

Başkası adına işlem yapabilir miyim?

Bireysel alım-satım işlemleri için başkası adına işlem yapacaksanız araç sahibine ait T.C./ Yabancı/ Mavi Kart kimlik numarası ile uygulamaya giriş yaparak işlemleri gerçekleştirebilirsiniz.

Tüzel kişilere ait işlemler için uygulamaya T.C./ Yabancı/ Mavi Kart kimlik numaranızla giriş yaptıktan sonra satış kaydı için Tüzel Satış menüsünden, alıcı kaydı için Alıcı İşlemleri menüsünden Tüzel kişi adına işlem yapacağım seçimi ile kaydınızı gerçekleştirebilirsiniz.